Wróć na początek strony
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do mapy serwisu
Logo Przedszkola Wesołakraina
Treść główna

Cudaczki

Artykuł

Miesiąc listopad:

- poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzenie słownika czynnego oraz rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych;

- budowanie poczucia wartości i świadomości własnej odrębności oraz wyjątkowości przy odkrywaniu związków z najbliższą rodziną;

- wprowadzenie pojęcia wyobraźnia;

- rozwijanie umiejętności przeliczania, dokonywania analizy sylabowej;

- rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej, ćwiczenia w odróżnieniu fikcji od rzeczywistości;

- doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej;

        - poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych;

        - poznanie zasad zachowania się w lesie;

- dostrzeganie barw jesiennego krajobrazu podczas spacerów;

        - rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych i dotykowych;

  • kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania dla siebie;

wiersz: „Okulary” J. Tuwim

Biega krzyczy pan Hilary:

„Gdzie są moje okulary?”

Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.

Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.

„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!

Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.

Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie

piosenka: 

Zimowy sen jeża

Sł. Małgorzata Strzałkowska, muz. Jakub Lubowicz

 

1.Na dworze  tańczy śnieżny puszek

i szron na drzewach lśni.

A we mnie budzi się leniuszek, bo jest

cieplutko mi!

Ref. Całą zimę smacznie śpię

i do wiosny wyśpię się!

Całą zimę smacznie śpię.

Chrapu, chrapu! Nie budź mnie!

 

 

  1. Śnieg zawiał lasy, pola, drogi,

jeziora pokrył lód,

a ja mam we śnie spokój błogi,

bo mnie nie dręczy chłód!

W październiku tematyka poszczególnych tygodni dotyczyć będzie:

          JESIEŃ W SADZIE

          JESIEŃ W OGROODZIE

          JESIENNY KRAJOBRAZ 

          DESZCZOWA POGODA 

          CZYŚCIOCHOWA AKADEMIA – HIGIENA NOSA

Zamierzenia:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • przypomnienie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią,
  • poznanie niektórych owoców, warzyw dojrzewających jesienią, darów lasu,
  • wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie, ogrodnictwie,
  • wdrażanie do poszanowania roślin i zwierząt,
  • odróżnianie środowiska parku i lasu,
  • poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności, rozwijanie empatii, odpowiedzialności,
  • wprowadzenie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami,
  • kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych,
  • kształtowanie świadomości zdrowotnej oraz odpowiedzialności za zdrowie własne i innych,
  • rozwijanie ogólnych sprawności ruchowych poprzez aktywne przebywanie i bezpieczne korzystanie ze sprzętów terenowych,
  • poznanie sposobów na mieszanie kolorów, posługiwania się narzędziami piśmiennymi, wyrażania siebie poprzez sztukę,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenia wyrażania ruchem treści piosenki,
  • poszerzanie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii

wiersz:

JEDZIE ROWEREK NA SPACEREK

Jedzie rowerek na spacerek

wiezie marchew, por, koperek,

seler, groszek i pietruszkę

oraz korniszonów puszkę.

Po wertepach gna rowerek.

Skaczą marchew, por, koperek,

seler, groszek i pietruszkę

oraz korniszonów puszkę.

Nagle…

W dziurę wpadł rowerek!

Zgubił marchew, por, koperek,

seler, groszek i pietruszkę

oraz korniszonów puszkę.

Wówczas zjawił się ratlerek.

Pożarł marchew, por, koperek,

seler, groszek i pietruszkę

oraz korniszonów puszkę.

- To ja zmykam – rzekł rowerek –

bo inaczej ten ratlerek

I mnie połknie na deserek.

 

piosenka:

JESIENNA WYLICZANKA

Co tam w koszu niesie

dla nas pani jesień?

Wiemy, wiemy, dobrze wiemy,

Pyszne jabłka zaraz zjemy!

Ref.: Pysznych jabłek w koszu wiele,

Zaraz z tobą się podzielę.

Raz, dwa, trzy,

Pyszne jabłko zjadasz ty!

Co tam w koszu niesie

dla nas pani jesień?

Wiemy, wiemy, dobrze wiemy,

Pyszne gruszki zaraz zjemy!

Ref.: Pysznych jabłek w koszu wiele,

Zaraz z tobą się podzielę.

Raz, dwa, trzy,

Pyszną gruszkę zjadasz ty!

Co tam w koszu niesie

dla nas pani jesień?

Wiemy, wiemy, dobrze wiemy,

Pyszne śliwki zaraz zjemy!

Ref.: Pysznych jabłek w koszu wiele,

Zaraz z tobą się podzielę.

Raz, dwa, trzy,

Pyszną śliwkę zjadasz ty!


W miesiącu wrześniu tematyka poszczególnych tygodni dotyczyć będzie „Poznajmy się”,                                         „W naszym przedszkolu”, „Jesteśmy podobni, jesteśmy różni”, „Bezpieczni na drodze”

Zamierzenia:

  • przypomnienie imion dzieci w grupie, nawiązywanie relacji rówieśniczych,, integrowanie grupy, doskonalenie współpracy,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw części ciała, doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, poznanie miejsc w sali, nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu,
  • poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, wdrażanie do kulturalnego zachowania się, rozwijanie dbałości o innych, wzmacnianie wiary we własne siły,
  • rozwijaniu ogólnych sprawności ruchowych poprzez aktywne przebywanie i bezpieczne korzystanie ze sprzętów terenowych,
  • poznanie sposobów na mieszanie kolorów, posługiwania się narzędziami piśmiennymi, wyrażania siebie poprzez sztukę,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenia wyrażania ruchem treści piosenki,
  • poszerzanie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych,
  • rozwijaniu zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania, kontynuacja prostego rytmu,
  • poszerzanie wiedzy nt bezpieczeństwa w przedszkolu, na drodze, bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie logicznego myślenia,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii.

wiersz:

Wyliczanka -  DZIWNY PIES     D. Wawiłow

Jeden,dwa, jeden, dwa,
pewna pani miała psa.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
wcale lodów nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto z nas kości mu przyniesie?
Może ja, może Ty?
Licz od nowa: raz, dwa, trzy!

Piosenka:

http://DRUZYNAMARZEN.WSIP.PL/druzynamarzen_Bo_w_przedszkolu.mp3

 

 

 

Karolina Pomykalska
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.